Fotoclub Het Derde Oog
Wieringerwerf

Agenda 2024-2025

Kijk voor tips en ideeën op het internet.

Ma 26 augustus

Thema

Startavond. Thema is vrij. Een externe jury bespreekt en beoordeelt de foto's.

Ma 2 september

Jaarvergadering.

Ma 9 september

Thema

Inleveren clubuitje naar het waterloopbos in Markenesse op 28 april 2024.

Ma 16 september

Activiteit

Beeldschermen kalibreren. Voor het digitaal bewerken en laten afdrukken van foto's is het belangrijk dat de weergave van je scherm zo correct mogelijk is. Hiervoor kan het nodig zijn om je scherm te kalibreren. Met de spider van Leen van Nieuwenhuijzen gaan we de laptopschermen van de leden kalibreren.

Ma 30 september

Thema

Rond-Blauw-Drie. Dit is het thema van de Afdelingsfotowedstrijd 2024. Maak een foto waarin rond, blauw en drie voorkomen. Je mag zelf bedenken hoe je dit gaat invullen.

Ma 14 oktober

Activiteit

Foto's selecteren voor Medisch Centrum Wieringermeer.

Ma 21 oktober

Vrij.

Ma 28 oktober

Activiteit

Foto's inlijsten voor Medisch Centrum Wieringermeer.

Ma 11 november

Thema

Leidende lijnen in je foto. Compositieregel in de fotografie waarbij lijnen in het beeld worden gebruikt om de aandacht van de kijker te sturen naar een specifiek onderwerp of deel van de foto.

Ma 25 november

Activiteit

Avond fotografie in Den Oever.

Ma 2 december

Tijd.

Ma 16 december

Vrij.

Ma 13 januari

Thema

Avond fotografie. Foto's mogen ook op andere plaats dan in Den Oever gemaakt zijn.

Ma 20 januari

Doe avond Macro fotografie. Meenemen: camera met macrolens

Ma 27 januari

Activiteit

Lezing van een reisfotograaf (Robert Sluis is hiervoor gevraagd. Hij heeft nog geen antwoord gegeven). Na de lezing geeft de reisfotograaf een foto opdracht. Dit wordt een thema voor het volgende seizoen.

Ma 3 februari

Weer.

Ma 10 februari

Activiteit

Presentatie themagroepen. Een of meer themagroepen laten hun werk dat zij tot nu toe gemaakt hebben zien.

Ma 24 februari

Serie. Thema is vrij.

Ma 3 maart

Activiteit

Presentatie themagroepen. Een of meer themagroepen laten hun werk dat zij tot nu toe gemaakt hebben zien.

Ma 17 maart

Thema

Macro. Mag geen foto van de doe avond zijn.

Weekend in april

Expositie in De Cultuurschuur

Ma 7 april

Thema

Abstract. Abstracte Fotografie Is een kunstvorm waarbij je met je camera een eigen artistieke weergave maakt van de werkelijkheid, met maximale aandacht voor lijn, kleur, textuur en vorm.
Je streeft daarbij naar zo min mogelijk herkenbaarheid van het onderwerp.
Je gebruikt de nabewerking uitsluitend ter versterking van de foto en niet om hem aanzienlijk te veranderen.

Ma 28 april

Thema

ICM. Intentional Camera Movement. Een creatieve foto gemaakt door expres de camera te bewegen tijdens het maken van de foto. ICM kun je ook achteraf doen met Photoshop.

Za 3 mei

Clubuitje naar Den Haag

Ma 12 mei

Thema

Slotavond. Thema vrij. Een externe jury komt onze foto's bespreken.